2013. április 8., hétfő

Fellelhető gyógynövények húsvét környékén

Zamatos turbolya
Készítettem egy kis vadsalátát húsvétkor a sonka mellé. Közben fotózgattam, ahogy gyűjtöttem a hozzávalót. Meglepően ízlett a végeredmény. Persze a fotón lévő növényeket nem raktam mind a tálba. Sőt, szedtünk kígyóhagymát, más néven vadsnidlinget, arról nem készült fotó, ha már nem találunk erre medvehagymát, legalább ez van helyette. Szedtem gyermekláncfű leveleket, a májat védi, ha esszük néha. Csalánt teába ajánlom, vagy forrázva enni bármivel, akkor már nem szúr.
A turbolya ánizs illata pedig egészen meglepő.
Bár az idő nem volt még tavaszi, néhány virág is kibújt, csak lesz ebből nyár egyszer!
Vérehulló fecskefű



Fiatal csalán


Tyúkhúr

Tyúktaréj

Vadsóska és vadszeder levelek

Moha

Tyúktaréj (talán)


Zuzmók

Még zuzmók

Vadsóska

Szeder





Ibolyák

Ibolyák még


Cickafark fiatalon






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.